Retur & Byte

Du har alltid 14 dagars öppet köp, full bytesrätt och ångerrätt. Alla returer skall vara oanvända och i oskadat skick. Varan får alltså inte vara använd och alla lappar måste sitta kvar. 

Om du vill returnera ett plagg till oss så ring 021-471 15 25 eller maila till order@ronstrom.se där du skriver ordernummer, vilken vara det gäller, om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Vi skickar då en returfraktsedel. Har du inte möjlighet att skriva ut den så postar vi den till dig. Fast returfrakt 59 kr. Glöm inte att fylla i den bifogade retursedeln som du fått med din leverans, har du tappat bort den kan vi skicka en ny.

1. Ange gärna returorsak. 

2. Klistra/tejpa returetiketten över den gamla etiketten på påsen.

3. Lägg retursedeln i påsen med varan/varorna. Låt alla etiketter i plaggen sitta kvar.

4. Tejpa igen förpackningen noga och lämna returen hos närmaste DHL-ombud.

Vara som returneras ska vara oanvänd, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Observera att du är ansvarig för varan tills det att den nått oss.

 

Vid byte bjuder vi på frakten av den nya varan.

 

Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Fast returfrakt om 69 kr. Ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Retursedel bifogas med leveransen. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri lagning, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Kontakta oss gärna för mer information.